Τι θα σου σuμβεi εάν ξυπνάς κάθε μέρα 3 με 4 το πρωί

Αποφάσισα να ξυπνάω 4:00 το πρωί και δείτε τι μου συνέβη

Ο ύπνος καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο του συνολικού χρόνου της ζωή μας και αυτό επειδή είναι απαραίτητος για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.

Ο ποιοτικός ύπνος (6-8 ώρες) επηρεάζει την παραγωγικότητα, τη συναισθηματική ισορροπία, την υγεία του εγκεφάλου και της καρδιάς, τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, τη δημιουργικότητα, τη ζωτικότητα, ακόμη και το βάρος σας. Καμία άλλη δραστηριότητα δεν προσφέρει τόσα πολλά οφέλη με τόσο λίγη προσπάθεια.

Για να είμαι ειλικρινής μου αρέσει ο ύπνος αρκετά και δεν είμαι με τίποτα πρωινός τύπος. Θέλω να κοιμάμαι αργά και να ξυπνάω αργά. Δεν θα μπορούσα ποτέ να με σκεφτώ να σηκώνομαι ξημερώματα και ευτυχώς δεν μου το επιβάλλει ούτε η δουλειά μου. Δίνω τα συγχαρητήρια μου σε όσους το κάνουν.

Έτσι λοιπόν αποφάσισα να βάλω τον εαυτό μου σε μια δοκιμασία και να ξυπνάω κάθε μέρα για ένα μήνα στις 4:00 το πρωί. Θέλετε να δείτε τι μου συνέβη;

Καταρχάς για να ανταπεξέλθω στο πρωινό ξύπνημα έπρεπε, ίσως για πρώτη φορά στη ζωή μου, να κοιμηθώ κατά τις εννιά το βράδυ.

Όμως για να το καταφέρω αυτό έπρεπε να μεταφέρω όλο το πρόγραμμά μου νωρίτερα. Και η αλήθεια είναι πως δυσκολεύτηκα πολύ στην αρχή. Δεν ξέρω τι με δυσκόλεψε περισσότερο: ο βραδινός ύπνος ή το πρωινό ξύπνημα;

Νομίζω ότι δεν μπορούσα να κάνω τίποτα από τα δυο – ούτε να κοιμηθώ από τις εννιά ούτε να ξυπνάω τόσο μα τόσο νωρίς.

Με το που έπεφτα στο κρεβάτι με έπιανε για κάποιον ανεξήγητο λόγο θλίψη. Και όταν χτύπαγε το ξυπνητήρι και έβλεπα πως οι δείκτες του ρολογιού έδειχναν 4:00, ήθελα να συνεχίσω να κοιμάμαι.

Φυσικά καθώς περνούσε ο καιρός συνήθισα το νέο μου ωράριο, αυτό όμως που δεν συνήθισα με τίποτα ήταν το πρωινό ξύπνημα, λειτουργώ καλύτερα το βράδυ, τι να κάνω. Ωστόσο το συγκεκριμένο πείραμα μου έδωσε και κάποια θετικά.

Καταρχάς είχα όλη την ημέρα μπροστά μου και δε χρειαζόταν να τρέχω γεμάτη άγχος για να προλάβω τις καθημερινές μου υποχρεώσεις. Για πρώτη φορά μπόρεσα να απολαύσω με ηρεμία το πρωινό μου γεύμα, το οποίο όλοι γνωρίζουμε ότι αποτελεί την κινητήριο δύναμη του οργανισμού.

Ένα άλλο πολύ σημαντικό όφελος του πρωινού ξυπνήματος ήταν η γαλήνη και η ησυχία. Άδειοι δρόμοι, χαλαρωτική ανατολή του ήλιου και όλα έμοιαζαν διαφορετικά, οι μέρες ήταν πιο γλυκές. Και φυσικά όταν γυρνούσα το βράδυ στο σπίτι δεν είχα καμία εκκρεμότητα. Είχα προλάβει να κάνω όλες τις δουλειές και πέφτοντας στο κρεβάτι δεν με απασχολούσε σχεδόν τίποτα.

Όπως λοιπόν καταλαβαίνετε κέρδισα αρκετά πράγματα, παρόλο που τα πρώτα λεπτά που έπρεπε να σηκωθώ από το κρεβάτι ήταν τα πιο βασανίστηκα λεπτά της ζωής μου. Φυσικά δεν μπόρεσα να συνηθίσω το πρωινό ξύπνημα, με αποτέλεσμα να γυρίσω στις παλιές καλές μου συνήθειες: να κοιμάμαι αργά και να ξυπνάω αργά.

Εδώ θα ήθελα να προσθέσω πως ακολουθώντας το συγκεκριμένο πείραμα, όπως προανέφερα, αναγκάστηκα να κοιμάμαι από πολύ νωρίς το βράδυ, ώστε να μη χάσω ώρες ύπνου.

Από την άλλη μεριά είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως ακόμη και η ελάχιστη απώλεια ύπνου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη διάθεσή σας, την ενέργειά σας, την πνευματική σας ευκρίνεια και την ικανότητά σας να χειρίζεστε το άγχος. Και μακροπρόθεσμα, η χρόνια αϋπνία μπορεί να καταστρέψει την ψυχική και σωματική σας υγεία.

Όσο ξεκουράζεστε, ο εγκέφαλός σας παραμένει απασχολημένος, επιβλέποντας τη βιολογική συντήρηση του σώματος και σας προετοιμάζει για την επόμενη μέρα. Χωρίς αρκετές ώρες ύπνου, δεν θα είστε σε θέση να εργαστείτε, να μάθετε, να δημιουργήσετε και να επικοινωνήσετε.

Ωστόσο η ιδανική ποσότητα ύπνου μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Μερικοί άνθρωποι χρειάζονται περισσότερο ή λιγότερο ύπνο κάθε βράδυ.

Το να αποφασίσετε πόσο ύπνο χρειάζεστε σημαίνει να λάβετε υπόψη τη γενική σας υγεία, τις καθημερινές σας δραστηριότητες και τα τυπικά πρότυπα ύπνου.

Διαβάστε Επίσης

Επιλεγμένα άρθρα